SEO vs marketing sunt doua metode care le dau batai de cap multor proprietari de afaceri care nu stiu ce varianta este mai bine sa aleaga. Deși amândoua metodele își au locul în marketing, nu este un simplu răspuns alb-negru, ci oarecum mai gri. Pentru a putea afla care dintre ele ar fi mai buna pentru afacerea dvs., le vom analiza mai in amanunt pe fiecare. 

Avantaje si dezavantaje pentru SEO

Credem că SEO nu este pentru toată lumea sau pentru fiecare industrie. Iată dezavantajele când vine vorba de optimizarea motorului de căutare. 

·       Timpul inseamna bani. SEO este un proces de acumulare. Atunci când investiți în SEO, poate dura până la câteva luni pentru a vedea rezultatele. Asigura-te ca vezi preturi de la mai multe agentii pentru a lua o decizie finala foarte buna.

·       SEO bun nu este ieftin – Dacă doriți să investiți în SEO ieftin și în tactici SEO ieftine, atunci veți obține ceea ce plătiți. Deși nu aveți nevoie de un doctorat pentru a înțelege profunzimile SEO, acesta consumă mult timp. 

·       Calculul rezultatelor – Diferite părți ale campaniei dvs. de marketing SEO vor oferi rezultate diferite. Trebuie să se înțeleagă că oamenii nu te vor suna mâine sau chiar săptămâna viitoare. Mai întâi vine clasamentul, apoi vine traficul, apoi vin avantajele.  

·       Pro-urile optimizării motoarelor de căutare pot necesita mult timp pentru a fi realizate, dar odată ce ați atins acest punct, vă veți întreba de ce v-a luat atât de mult timp pentru a începe. 

·       SEO este ca un vin fin – Din fericire, tot ceea ce faceți astăzi pentru site-ul dvs. web nu va dispărea. Există câteva excepții de la regulă, dar SEO realizat corect vă va aduce beneficii pentru anii următori.  

Marketing de intrare – Una dintre cele mai fundamentale diferențe dintre SEO și social media este aceea ca o campanie de SEO ii va ajuta pe clientii tai sa te gaseasca mult mai repede si mai simplu. Nu trebuie sa ii cauti tu pentru ca te vor gasi ei.

Avantaje si dezavantaje pentru Social Media

Iată câteva dintre avantajele marketingului social media.

·       Investiție inițială ieftină – În majoritatea cazurilor, puteți posta anunțuri pe rețelele sociale pentru doar 10 USD pe săptămână. Rezultatele pot varia, dar nu puteți obține mult mai ieftin decât cel pentru o anumită expunere.  

·       Ușor de înțeles – Nu există un cod secret pentru algoritmul Facebook.               

·       Conștientizarea și loialitatea mărcii – Este destul de simplu pentru cineva să înceapă să-ți recunoască marca dacă te vede în cronologia sa.   

Acum, iata dezavantajele publicității pe rețelele de socializare.

·       Consumatoare de timp – La fel ca SEO, dacă doriți o campanie cu adevărat de succes, atunci trebuie să postați și să publicați în mod regulat.  

·       Nu toată publicitatea este o publicitate bună – Oricine poate scrie lucruri negative despre dvs. pe rețelele de socializare și nu există aceleași prevederi care exista pe Google pentru a vă proteja de recenzii și comentarii false.  

·       Rentabilitatea investiției – După cum sa discutat mai sus, marketingul de intrare aduce întotdeauna un ROI mai mare.  

Avand in vedere aceste avantaje si dezavantaje pentru ambele metode, cu siguranta iti va fi mai usor sa alegi varianta care ti se potriveste cel mai bine.