In timp ce pandemia COVID-19 a avut un impact devastator asupra nenumaratelor companii din intreaga lume, industria jocurilor de noroc de 118 miliarde de dolari nu numai ca a supravietuit, ci a prosperat, 55% dintre consumatorii americani apeland la jocuri pentru divertisment, ameliorarea stresului, relaxare si o conexiune la lumea exterioara in mijlocul blocarilor.

Acest lucru a determinat o crestere de 20% a vanzarilor de jocuri la nivel global si a creat aproape 20.000 de locuri de munca numai in 2020. Si nu se asteapta sa se opreasca in curand: potrivit companiei de cercetare  IBISWorld , industria urmeaza sa creasca din nou in 2021, adaugandu-se cresterii de la an la an pe care industria a inregistrat-o in jumatatea de deceniu precedenta.

Aceasta este o veste minunata pentru industria de jocuri in crestere si in special pentru cei care doresc sa obtina un loc de munca la o companie care dezvolta urmatorul blockbuster. Rata somajului este  deja aproape de zero pentru cei cu abilitati de dezvoltare si design de jocuri, ceea ce inseamna ca exista o oportunitate fara precedent de a intra pe teren.

Rata somajului este deja aproape de zero pentru cei cu abilitati de dezvoltare si design de jocuri, ceea ce inseamna ca exista o oportunitate fara precedent de a intra pe teren.

Gamesmith, o comunitate digitala dedicata industriei de jocuri, are in prezent peste 5.750 de locuri de munca deschise postate pe site-ul sau, cu roluri in proiectare, inginerie si animatie in frunte. Cu alte cuvinte, daca nu v-ati gandit niciodata la o cariera in industria jocurilor – sau ati crezut ca abilitatile dvs. nu s-ar traduce – aceasta piata a muncii in expansiune are nevoie de angajati din toate tipurile de medii. Sansele sunt unul dintre interesele dvs. – in afara de jocuri, desigur – pot actiona ca o conducta pentru a gasi o cariera.

O cale de cariera pentru cei cu abilitati de arta – in special cu talent pentru instrumentele de arta digitala precum Autodesk Maya si Adobe Photoshop – este animatia. Un animator poate face orice numar de locuri de munca la o companie sau studio de jocuri, de la construirea de peisaje si orase captivante pana la modelarea aspectului unui anumit personaj pana la proiectarea interfetelor utilizator si a componentelor de navigatie. Exista si aici o crestere semnificativa: potrivit unui  studiu recent , majoritatea sectoarelor din industria animatiei cresc de la 2% la 3% de la an la an. Potrivit Gamesmith, femeia sau animatoarea medie de 30 de ani castiga un salariu de putin sub 90.000 de dolari pe an.

Daca sunteti un siretlic cu cuvinte si dialog spiritual, atunci ati putea lua in considerare aplicarea unui loc de munca ca scriitor la un studio. Scriitorii sunt responsabili pentru scrierea a tot, de la strigatele dantelate auzite in fundal in seria Grand Theft Auto pana la discursurile lungi din aventuri epice precum The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Angajatorii cauta scriitori cu un fler pentru a crea povesti si pentru a intelege personaje, asa ca, chiar daca nu sunteti un scriitor de cariera, subliniati munca pe care ati facut-o care se potriveste cu ceea ce cauta editorii de jocuri.

Unul dintre cele mai importante segmente ale industriei – si unul dintre cele mai rapide cresteri – este dezvoltarea si proiectarea experientelor de joc in sine. Se preconizeaza ca piata locurilor de munca pentru aceste roluri va creste cu 9,3% intre 2016 si 2026,  potrivit Institutului de Tehnologie din New England ,  iar largimea locurilor de munca din aceasta aripa a industriei variaza de la designeri de nivel la designeri si dezvoltatori principali.

Gamesmith a calculat ca aceste locuri de munca reprezinta 16% din ofertele disponibile, dar reprezinta doar 5% din toate aplicatiile. Desi veti avea nevoie de cel putin o diploma in informatica si o intelegere a fundamentelor programarii pentru a obtine unul dintre aceste locuri de munca, platile pentru timpul petrecut lovind cartile merita. Gamesmith estimeaza ca inginerul in varsta de 28 de ani castiga un salariu la nord de 100.000 de dolari.

Chiar daca nu aveti niciuna dintre aceste abilitati pentru a ajuta la proiectarea unui joc de la baza, exista inca o multime de modalitati de a intra in industrie. Oricat de bun ar fi un joc, va avea succes doar daca oamenii stiu despre el, astfel incat echipele de marketing si promotii din studiouri joaca un rol crucial in asigurarea faptului ca consumatorii achizitioneaza cea mai recenta versiune si despre care se scrie. Daca aveti abilitati excelente de comunicare si puteti rezolva problemele oamenilor, companiile au intotdeauna nevoie de reprezentanti ai serviciului clienti.

In toate sectoarele lumii jocurilor, companiile cauta sa-si diversifice forta de munca si sa se indeparteze de o imagine ca un sector al locurilor de munca populat doar de barbati albi la inceputul lor pana la mijlocul anilor ’30. Cercetarile Gamesmith au descoperit ca in prezent 74% din forta de munca din industrie este de sex masculin si 64% de culoare alba.

Dar asta se schimba. In timp ce in 2020, doar 24% dintre studiouri au investit resurse moderate in initiative privind diversitatea, dintre acele studiouri care au investit resursele respective, 96% au raportat cel putin rezultate cu succes moderat si imbunatatiri ale culturii companiei. Poate parea lent, dar se pare ca exista o recunoastere a faptului ca industria jocurilor are nevoie de o forta de munca mai diversa ca o modalitate nu doar de a aduce mai multa echitate in birourile lor, ci de a face jocuri mai bune in viitor si de a face industria sa arate mai mult oamenii care joaca jocuri.

,,Diversitatea nu este o frumusete; este o necesitate daca industria va creste, prospera si reflecta cu adevarat zecile de milioane de oameni care joaca jocuri in fiecare zi in aceasta tara “, a declarat Jo Twist, CEO al asociatiei de comert cu jocuri din Marea Britanie, Ukie. ,,O industrie diversificata care se bazeaza pe nenumarate culturi, stiluri de viata si experiente va duce la jocuri mai creative si incluzive, care capteaza imaginatia jucatorilor si conduc sectorul nostru inainte.”

Intre impulsul de diversificare a industriei si o serie de noi oportunitati in domeniu, solutia esentiala este ca exista o gama larga de cariere posibile in industrie si, chiar daca nu crezi ca o fac, abilitatile tale se traduc probabil in unul dintre multele roluri pe care trebuie sa le indeplineasca o companie de jocuri. Jucatorii avizi stiu ca nu veti invinge un joc prima data cand porniti consola. Deci, perfectionati-va abilitatile, acumulati-va experienta si continuati-va cautarea de a obtine un loc de munca in industria viselor voastre.