Inceperea unei afaceri mici necesita un spirit antreprenorial. Cu toate acestea, conducerea unei companii de succes implica mai mult decat simpla intelegere; necesita, de asemenea, sa va cunoasteti calea in ceea ce priveste contabilitatea si contabilitatea afacerilor.

Unii proprietari de afaceri apeleaza la ajutoare externe pentru a naviga in finantele afacerii lor, dar majoritatea incearca sa mearga singuri. Dupa cum arata cercetarea furnizorului de servicii de salarizare OnPay , mai putin de o treime din organizatiile mai mici folosesc contabili externi. Asta inseamna ca marea majoritate a proprietarilor de intreprinderi mici se ocupa cu problemele de bani in intregime in casa.

Daca sunteti unul dintre acesti proprietari de afaceri, iata cateva dintre cele mai bune practici pentru a va asigura ca cartile dvs. de afaceri sunt in stare buna.

1. Lucrati dintr-un buget

Controlul asupra banilor incepe cu un buget de afaceri bine luat in considerare. Chiar daca impartiti bugetul numai cu cofondatorii sau cu investitorii, aveti totusi nevoie de unul pentru a ramane pe drumul cel bun. Fara un buget, compania dvs. ar putea cadea cu usurinta in obiceiuri proaste, cum ar fi cheltuieli inutile sau cheltuieli excesive.

In timp, mentinerea unui buget va avea alte rezultate. In primul rand, veti obtine beneficiul unei linii de baza istorice. Adica, va puteti folosi bugetul ca un indicator al faptului ca va aflati sau nu in tinta de la an la an. In al doilea rand, daca solicitati imprumuturi, bugetele dvs. vechi pot arata creditorilor ca nu sunteti un risc de credit.

Sfat pentru buget : daca sunteti nou in a face un buget, va puteti usura viata achizitionand un abonament pentru software de bugetare .

2. Ramaneti la curent cu facturarea

Aveti un ciclu de facturare stabilit sau pur si simplu trimiteti facturi de fiecare data cand lucrarile sunt terminate? Cand sunteti o singura persoana, este posibil sa puteti factura dupa bunul plac. Cu toate acestea, pentru a va stabili si, in cele din urma, pentru a va scala afacerea, va trebui sa va simplificati procesele de facturare.

Pentru inceput, luati in considerare investitiile intr-un sistem de gestionare a relatiei cu clientii (CRM) care poate automatiza si facturarea. Daca aveti informatii despre clienti la indemana, va va permite sa initiati facturile in mod consecvent. Asta inseamna ca veti avea mai putine probleme in prezicerea fluxului de numerar .

Sfat de facturare: Nu va fie frica sa colectati banii datorati. Respectati termenii si aplicati toate penalitatile de intarziere. Fiind strict in toate directiile, le spuneti clientilor ca nu ii lasati sa alunece.

3. Organizati finantele comerciale renuntand la ziar

Majoritatea companiilor s-au mutat la operatiuni fara hartie, ceea ce are sens din mai multe motive. Functiile financiare fara hartie functioneaza bine daca echipa dvs. lucreaza de la distanta – si se anticipeaza ca 70% dintre lucratori vor lucra de la distanta pana in 2025 . Posibilitatea de a va conecta la foile de calcul si declaratiile de profit si pierdere de oriunde va face viata mai usoara.

Contabilitatea online va poate ajuta sa imbunatatiti acuratetea si sa limitati si redundanta. Cand trimiteti informatii pe o singura platforma robusta, numerele se pot completa automat acolo unde este cazul.

Sfat financiar fara hartie: faceti cateva cercetari pentru a afla ce furnizori prefera alti proprietari de afaceri din industria dvs. pentru contabilitatea lor online, astfel incat sa nu trebuie sa incepeti de la zero.

4. Automatizati toate facturile obisnuite

Chirie. Internet. Abonamente. Platiti aceste facturi obisnuite in fiecare luna, deci luati in considerare automatizarea acestor plati daca nu ati facut-o deja. Veti dori totusi sa examinati facturile pentru discrepante, desigur, dar nu trebuie sa va ocupati sa scrieti fizic un cec pentru fiecare factura trimisa.

Odata ce veti obtine ordinea finantelor intreprinderilor mici prin automatizarea platilor facturilor, veti fi recompensat cu mai mult timp. In plus, veti evita grabirile costisitoare din ultimul moment pentru a efectua plati sau necesitatea de a prelua taxele intarziate pentru facturile ratate.

Sfat automat de facturare: examinati facturile dvs. recurente anual sau de doua ori pe an, pentru a vedea daca puteti automatiza plati suplimentare. De asemenea, asigurati-va ca aveti intotdeauna suficienti bani in conturi pentru a va plati facturile automatizate.

Este bine sa-ti asumi riscuri ca antreprenor; asumarea riscurilor este o mare parte din ceea ce ii face pe antreprenori sa sanseze sa lanseze noi afaceri in primul rand. Cu toate acestea, nu va puteti permite sa va ardeti banii ignorand produsele sau serviciile dvs. de baza. Aflati care dintre ofertele dvs. va castiga cel mai mult profit si apoi cresteti aceasta linie. Acest lucru va va permite sa testati si sa explorati alte idei in timp ce castigati inca un venit pentru organizatia dvs.

Sfat de vanzari de inalta performanta: Nu sunteti sigur ce produse aduc cel mai mult numerar in mod regulat? Utilizati foi de calcul financiare si analize de date pentru a afla ce este fierbinte si ce poate provoca o pierdere.

6. Ramaneti la curent cu preturile

Cand sunteti o afacere mica, doriti sa ramaneti agil. Uneori, adaptabilitatea poate lua forma oferirii unor preturi diferite pentru clienti diferiti. Cand aveti doar o mana de clienti, urmarirea variatiilor nu este prea dificila. Ce se intampla, totusi, cand afacerea dvs. incepe sa creasca?

Este bine sa oferiti cupoane si tarife variabile. De fapt, departamentul de marketing si agentii de vanzari pot recomanda acest tip de flexibilitate. Totusi, doriti sa pastrati evidente stricte pentru a va asigura ca facturati in mod corespunzator fiecare client. Ultimul lucru pe care il doriti este ca clientii sa se simta nemultumiti sau sa va scada fluxul de numerar.

Sfat profesional pentru stabilirea preturilor: ori de cate ori incercati un nou mecanism de stabilire a preturilor, urmariti cu atentie statisticile. Multe companii folosesc variatii sezoniere regulate in stabilirea preturilor pentru a muta produse sau pentru a incuraja achizitiile. Prin manipularea preturilor pe baza datelor fluxurilor de numerar, puteti gestiona mai bine canalul de vanzari si profiturile.

7. Angajati cu grija

O parte din obtinerea in ordine a finantelor intreprinderilor mici inseamna sa acordati atentie costurilor de salarizare . Daca va ganditi sa angajati noi angajati pentru a va dezvolta echipa, ganditi-va de doua ori. S-ar putea sa obtineti aceleasi rezultate din lucrul cu contractori independenti . Economia gig este de peste 57 de milioane de americani puternice, in functie de Statista . O multime de oameni asteapta sa va uimeasca – si nu va trebui sa va faceti griji cu privire la impozitele pe salarizare, doar 1099 .

Acest lucru nu inseamna ca nu ar trebui sa aduceti din nou cronometre complete sau part-time. Cu toate acestea, angajati cu prudenta. Ar putea fi mai bine sa rearanjati personalul pe care il aveti in prezent si sa externalizati proiecte unice decat sa va dezvoltati echipa.

Sfat pentru angajare: investiti in angajati talentati de la inceput. Pastrati-i angajati si implicati oferind oportunitati de dezvoltare si tratandu-le bine. Vor deveni echipa dvs. principala de campioni, facilitandu-va viata financiara prin limitarea fluctuatiei angajatilor.