Pentru majoritatea persoanelor care caută un loc de munca, un CV bine pus la punct poate sta între aceștia și locul de muncă ideal. Dacă este bine scris și organizat oferă șanse de a fi chemat la interviu mai mari. În caz contrar, al unui CV este slab, poți aștepta săptămâni sau chiar luni înainte de a primi un răspuns. 

Dacă te întrebi ce trebuie să conțină și cum trebuie să arate un CV de succes, iată câteva direcții generale:

Alege formatul corect

Consultă orice agentie recrutare top management și îți va spune că pentru început CV-ul tău trebuie să arate bine. Pentru că va fi prima impresie pe care angajatorul și-o face despre tine, dincolo de ceea ce spune. Aici este inclus atât formatul cât și structura și poți opta între:

-CV cronologic în sens invers: care include experiența de muncă din prezent spre trecut fiind modelul cel mai popular de pe piață

-Cv funcțional: acesta se bazează mai degrabă pe abilități decât pe experiență și este potrivit celor care se află la început de carieră

-O combinație între cele două: potrivit pentru domenii de expertiză vaste sau pentru joburi care necesită abilități multiple. 

Cât privește formatul, poți alege modele de CV sau șabloane predefinite pentru un aspect curat și organizat, în care tu doar să completezi informațiile despre tine. 

Adaugă datele de contact

Dincolo de aspect, informațiile din CV sunt parte cu adevărat importantă, iar primul lucru sunt datele de contact. Poate că pare o secțiune simplă și banală, dar totodată critică. Cum mergi mai departe în procesul de selecție, dacă managerul nu poate lua legătura cu tine pentru că ai greșit e-mailul sau telefonul? Deci verifică de câteva ori secțiunea de contact și asigură-te că totul este corect și că ai inclus: nume și prenume, număr de telefon, adresă de e-mail, localitate și opțional profilul de LinkedIn sau social media/website dacă sunt relevante.

Prioritizează-ți experiența de muncă

Cea mai importantă parte a CV-ului este experiența. Aici afișezi realizările și responsabilitățile de la fostele joburi. Dacă ai bine pusă la punct această secțiune, ai șanse mari de reușită. Experiența de muncă ar trebui să includă:

-Poziția ocupată: titulatura jobului, cea care iese în evidență și trece de scanarea rapidă a managerului de recrutare,

-Compania pentru care ai lucrat, locația acesteia și domeniul de activitate: câteva cuvinte despre aceasta, mai ales dacă nu este o firmă cunoscută.

-Intervalul de timp în care ai lucrat: dacă nu știi data cu exactitate, aproximează.

-Responsabilități și realizări: reprezintă baza experienței și locul unde poți descrie detaliat ceea ce ai realizat pe acel post.

Acestea sunt doar câteva puncte cheie care îți pot pune în evidență CV-ul pentru a trece de proba inițială de selecție. Cu cât acorzi mai multă atenție conceperii lui detaliat, cu atât vei transmite un mesaj pozitiv despre tine.