Cand ma gandesc la echilibrul dintre viata profesionala si cea privata, primul cuvant care imi vine in minte este fluiditatea. Desi am vrea sa ne imaginam ca o formula statica, gata facuta, pe care o putem cumpara de pe raft, realitatea este ca echilibrul dintre viata profesionala si viata personala nu este o destinatie, ci o calatorie!

In timp ce traim intr-o perioada in care a avea un echilibru intre viata profesionala si viata personala este unul dintre cele mai valoroase active pe care le putem poseda, faptul de a fi inchis intr-un mediu face dificila realizarea.

Lucrand de la distanta pentru cea mai mare parte a vietii mele profesionale, am descoperit ca echilibrul dintre viata profesionala si cea profesionala se refera mai mult la autogestionare decat la gestionarea timpului: intelegerea modului in care operam este esentiala pentru imbunatatirea calitatii vietii noastre de zi cu zi.

Avand in vedere acest lucru, as dori sa va impartasesc patru abordari pe care le-am folosit pentru a-mi impartasi experienta de echilibru intre viata profesionala si viata personala.

1) Creati limite mentale si fizice clare

Daca lucrati de acasa si aveti spatiu limitat, cea mai mare lupta ar putea fi gasirea unei diviziuni clare intre timpul dvs. de lucru si timpul personal. Una dintre cele mai importante actiuni pe care le putem intreprinde pentru a schimba acest sentiment de confuzie este stabilirea unor limite.

Un exemplu ar putea fi tratarea spatiului dvs. de lucru ca pe un proiect distractiv si oferirea acestuia de caracter alegand obiecte sau setari care il definesc. Ganditi-va la muzica specifica, la setarea luminii sau chiar la modul in care sunt afisate scaunele in timpul orelor de lucru: acest lucru va permite creierului dvs. sa creeze o asociere clara cu acele elemente si sa le clasifice ca timp de lucru.

2) Cunoaste-ti tiparele

Petrece ceva timp observandu-te pe tine insuti. Veti incepe sa va observati nivelurile de energie in legatura cu starea de spirit si tipul de munca pe care o faceti. Vei vedea momente in care vei fi energizat si motivat si altele in care vei fi mai obosit si amanat.

Intelegerea modului in care energia ta fluctueaza de-a lungul zilei si a tipului de munca pe care ti se pare cel mai solicitant iti va permite sa te gestionezi mai productiv si sa iti cresti sansele de a realiza echilibrul munca-viata la care te straduiesti.

De exemplu, daca aveti tendinta de a avea energie redusa dimineata, luati in considerare sa faceti ceva care va inspira si va energizeaza mai intai inainte de a aborda cele mai provocatoare activitati din programul dvs. Te vei simti mult mai bine in ziua ta!

3) Ai un scop in ceea ce faci in afara muncii

Cand vine vorba de munca noastra, suntem adesea destul de clari asupra a ceea ce vrem sa realizam. Deci, de ce sa nu adoptam aceeasi abordare cu timpul nostru dupa munca?

Lipsa unui scop in activitatile noastre in afara muncii ne va conduce cel mai probabil la decizii slabe si ne va impiedica sentimentul de implinire generala. Creierul nostru este in mod firesc conectat pentru a economisi energie, asa ca, daca va terminati ziua de munca si nu aveti intentionalitate in actiunile dvs., cel mai probabil veti alege cele mai usoare alegeri, nu neaparat cea mai semnificativa pentru dvs.

A va face timp sa intelegeti ce este important pentru dvs., desi la inceput este inconfortabil, va poate conduce la explorarea unor noi subiecte sau activitati la care nu v-ati gandit niciodata.

Concentrati-va pe stabilirea obiectivelor saptamanale asupra activitatilor pe care ati dori sa le indepliniti si stabiliti rezultatul pe care doriti sa il atingeti: va va ajuta sa va sporiti curiozitatea si sa experimentati un sentiment mai mare de progres in intentiile voastre.

4) Luati o viziune holistica

O alta modalitate de a aduce mai mult scop la ceea ce facem este prin intelegerea modului in care activitatile in care ne angajam pot reprezenta o oportunitate pentru o mai mare autonomie de sine. Cand privim activitatile noastre ca pe o forma de hrana spre bunastarea noastra, construim o relatie mai profunda cu ceea ce facem.

De exemplu, atunci cand va angajati intr-o activitate dorita, luati in considerare partea pe care o hraniti – corpul, mintea, inima: va va deschide noi modalitati de a va privi ziua si va va inspira sa creati un amestec divers de combinatii pentru a mentine lucrurile interesante.

5) Puneti mai multa viata in munca dvs.

Indiferent daca ne place sau nu, munca este o mare parte din ceea ce facem ca oameni. Uneori, insa, lasam evenimentele sa se bucure de noi si uitam sa privim munca noastra de zi cu zi ca o oportunitate de a ne ingriji, de a ne exprima si de a invata.

O abordare utila pentru a ne ajuta sa intram in aceasta mentalitate este legarea activitatilor noastre esentiale de oportunitati semnificative de implinire personala.

De exemplu, cand primiti un apel cu un client nou, ganditi-va la modul in care aceasta ar putea reprezenta o oportunitate de a va intinde abilitatile sau de a va conecta cu cineva. A avea aceasta relatie emotionala cu munca noastra este fundamental pentru a ne imbunatati perspectiva, una dintre cele patru conditii necesare pentru o bunastare optima.

O alta modalitate de a aduce mai multa viata muncii noastre zilnice este schimbarea modului in care ne gestionam volumul de munca. De cate ori ajungem la sfarsitul zilei noastre de munca, simtind ca nu mai avem energie pentru a face lucrurile care sunt importante pentru noi?

O modalitate simpla de a ne asigura ca mentinem niveluri de energie sanatoase pe tot parcursul zilei noastre este luand pauze mici de 5 minute intre sarcini. Realitatea este ca energia ta este finita si, daca inveti sa o respecti, nu numai ca vei deveni mai prezent si mai energizat in ceea ce faci, ci vei face si mai mult spatiu in interiorul tau pentru a-ti atinge obiectivele mai semnificativ.