Pandemia a provocat si a schimbat modul in care majoritatea oamenilor se intalnesc si se leaga.

,, Monogamia este de preferat in acest moment “, a spus Horacio Arruda, directorul national de sanatate publica din Quebec, in timpul inaltimii primului val. Masurile de distantare fizica impuse de guvern, comenzile de sedere la domiciliu si alte initiative de sanatate publica au dus la o schimbare catre intalnirile online.

Aceasta schimbare a crescut numarul de utilizatori de aplicatii de intalniri si cantitatea de timp pe care oamenii o petrec in aplicatiile de intalnire. Tinder spune ca utilizatorii sai au avut 11% mai multe cuceriri.

Intrucat aplicatiile de intalnire au fost create pentru a ajuta oamenii sa se conecteze online si apoi sa se intalneasca personal, cum au reactionat companiile de aplicatii la pandemie? Si ce inseamna rolul lor de a ajuta oamenii sa se adapteze la aceasta noua realitate matrimoniala?

Trei moduri principale in care aplicatiile de intalnire au raspuns la pandemie

In calitate de savanti care studiaza modul in care tehnologia digitala schimba intalnirile si relatiile, am observat raspunsuri rapide de la companiile de aplicatii de intalniri atunci cand au fost introduse masuri de blocare.

Din martie pana in mai 2020, am analizat 16 aplicatii de intalniri, conturile lor de socializare si o acoperire media mai larga pentru a intelege raspunsurile lor la pandemie.

Am impartasit concluziile noastre in cartea Criza COVID-19: perspective sociale si ne gandim daca companiile de aplicatii, ca si corporatii cu scop lucrativ, sunt cele mai bine pozitionate pentru a sprijini sanatatea si bunastarea oamenilor.

Am constatat ca aplicatiile de intalniri au facut eforturi pentru a modela modul in care oamenii intalnesc in timpul pandemiei in trei moduri principale:

1. Comunicarea despre sanatate

Mesajele pop-up din aplicatiile de intalniri au incurajat utilizatorii sa nu mai intalneasca personal si sa se angajeze reciproc online. Bumble a trimis utilizatorilor mesaje directe in timp ce anunturile de serviciu public din partea guvernelor provinciale au aparut in ecranul de glisare al lui Tinder. Grindr le-a spus utilizatorilor ca ,,chiar acum” pot astepta sa intrerupa accentul obisnuit pe conexiunile rapide.

Aplicatiile de intalniri au functionat ca avocati ai sanatatii publice: utilizatorii au fost invitati sa ramana acasa, sa se spele pe maini, sa practice distantarea fizica si sa consulte un medic daca au simptome COVID.

2. Abordarea singuratatii si izolarii

Aplicatiile de intalniri au incercat, de asemenea, sa incurajeze construirea comunitatii si sa abordeze sentimentele de izolare sau frica. Aplicatii precum Grindr, Lex, Bumble, ei si cafea intalneste chifla gazduit evenimente online , cum ar fi concerte , intalniri rapide si , datand de consiliere sesiuni .

Pe retelele de socializare, companiile de aplicatii de intalniri au promovat auto-ingrijirea. O multime de pesti au publicat o postare pe Instagram, spunand: ,, Este important sa te izolezi fara sa te simti izolat … si suntem aici pentru a te ajuta sa treci prin asta! “Bumble a spus ca,, Daca esti doar ok, este ok. “Coffee Meets Bagel le-a spus utilizatorilor intr-o poveste pe Instagram:” Este ok sa faci mai putin atunci cand faci fata cu mai multe. “

Aceste postari au reflectat mesajele de sprijin care au circulat pe scara larga pe retelele sociale de la companii si oameni in primele cateva luni ale pandemiei.

3. Transformarea intalnirilor virtuale in noul normal

Mai multe aplicatii au creat sau deblocat functii pentru a facilita intalnirile virtuale. Mai mult decat simpla intalnire prin aplicatii, intalnirile virtuale au luat forma unor activitati si schimburi online multiple la care oamenii ar putea participa in timp ce se distanteaza fizic.

Match, Bumble, Hinge, Jack’d si Plenty of Fish au oferit servicii video gratuite . Alte aplicatii precum HER, Coffee Meets Bagel si OkCupid au recomandat utilizatorilor sa se conecteze prin Zoom sau alt software de videoconferinta , mesaje text si chiar apeluri telefonice de moda veche . Tinder si-a facut gratuit functia de pasaport , care le-a permis utilizatorilor sa se geolocalizeze oriunde in lume, incurajandu-i sa se conecteze cu oameni la nivel global – totul in timp ce stau acasa.

Blogurile companiei si conturile de socializare au oferit idei pentru datele virtuale. De la tururi de muzee virtuale pana la comanda UberEats unul pentru celalalt si partajarea unei mese pe FaceTime . De asemenea, au oferit sfaturi, de la ce sa poarte pana la modul de ajustare a iluminatului pentru o intalnire video .

Companiile de aplicatii de intalniri si-au concentrat eforturile pentru a convinge oamenii ca intalnirile virtuale au avut beneficiile sale. In functie de aplicatie, pastrarea lucrurilor online a fost vazuta ca fiind responsabila din punct de vedere social, romantica sau chiar sexy .

Descoperirile noastre ridica intrebari cu privire la rolurile pe care companiile de aplicatii de intalniri ar trebui sa le joace in comportamentul de sanatate, bunastare si intalnire al utilizatorilor.

Aplicatiile de intalniri pot fi instrumente importante pentru stabilirea relatiilor in perioade de criza. Chiar daca noile functii si mesaje de sustinere pot ajuta oamenii sa se simta mai conectati, companiile de aplicatii vor profita de pe urma pandemiei. De exemplu, companiile beneficiaza de mai multe abonamente platite si de cantitati mai mari de date despre utilizatori atunci cand mentin oamenii in aplicatiile lor.

In ceea ce priveste corporatiile cu scop lucrativ, aplicatiile de intalniri ar trebui sa aiba grija de noi? Ar trebui sa actioneze ca autoritati sanitare? Daca da, caracteristicile lor de potrivire individuala pot crea cu adevarat spatii pentru construirea comunitatii? Si aceste companii poseda vointa si resursele necesare pentru a sustine comunitatile in timp?

Acestea sunt intrebari importante de luat in considerare, mai ales ca mesajele de sanatate provinciale si federale au lasat adesea oamenii confuzati cu privire la modul de a ramane in siguranta .

Cercetatorii au subliniat ca comunitatile marginalizate nu s-au simtit sustinute de institutiile sanitare si guvernamentale in timpul pandemiei, determinandu-le sa caute informatii in alta parte. Organizatiile non-profit s- au grabit in ajutor in timp ce initiative de ajutor reciproc pop – up din intreaga lume, de depunere a icrelor o redistribuire de ingrijire de la grupuri nationale si internationale la nivelul comunitatilor locale si chiar individuale de oameni .

Viitorul intalnirilor

Companiile de aplicatii de intalniri raporteaza succes in adoptarea intalnirilor virtuale. OkCupid a constatat ca 31 la suta dintre utilizatori le-a placut sa se angajeze in activitati virtuale, 25 la suta au preferat chat-ul video in loc sa se intalneasca personal si 15 la suta au dorit sa vizioneze impreuna un film sau un televizor online.

Desi aceasta este o veste buna pentru aplicatiile de intalnire, aceste companii sunt, de asemenea, gata sa-si reintalneasca utilizatorii personal. Tinder a oferit recent sute de truse de testare COVID gratuite prin posta . Fiecare trusa a inclus o pereche de teste: una pentru individ si una pentru meciul Tinder.

Pe masura ce trecem la urmatoarele etape ale gestionarii crizelor COVID, oamenii care cauta pana in prezent se vor intreba ce sa faca. Daca guvernele, expertii in domeniul sanatatii si liderii comunitatii nu intervin cu sfaturi clare, cele mai proeminente indrumari pe care le primesc datatorii pot proveni de la companii de aplicatii de intalniri.

Si, desi este cu siguranta mai bine pentru companiile de aplicatii matrimoniale sa raspunda crizei COVID decat sa faca nimic, eforturile lor nu ar trebui sa inlocuiasca initiativele publice si comunitare care ofera oamenilor asistenta gratuita si de incredere pentru a aborda riscurile, siguranta si singuratatea in aceste momente dificile.