Interviu cu Tea Vasilescu, coordonator al

Magazinele online sunt concepute in special pentru reducerea timpului petrecut la cumparaturi. Totusi, pe langa cele “traditionale”, CharityGift.ro vine cu un concept nou. O parte sau chiar intreaga contravaloare a produselor comercializate este directionata unor cauze sociale.  

Despre proiectul de voluntariat CharityGift.ro ne spune mai multe coordonatorul acestuia, Tea Vasilescu intr-un interviu exclusiv:

De cand exista pe piata CharityGift.ro?

Proiectul a inceput in vara 2008. Am lucrat patru luni pentru a ne da seama cum ar trebui sa arate, sa punem la punct site-ul, sa strangem echipa. Am lansat CharityGift.ro pe 17 noiembrie, inainte de Craciun. Initial am fost o echipa de sase oameni, iar prin proiect au trecut mai mult de 40 de voluntari. In momentul de fata sunt zece. Eu coordonez voluntarii care adauga produse, vorbesc cu furnizorii si cu organizatiile sau scriu pe blog si retele sociale.

 Din pretul fiecarui produs exista un procent care va fi donat. Cum se stabileste acesta exact?

Fiecare furnizor isi alege procentul pe care il doneaza si cauza catre care doneaza. CharityGift.ro este un magazin online cu perspectiva. Pe langa componenta noastra principala – caritatea – scopul nostru include si furnizorii, care sa reuseasca sa isi acopere costurile si sa isi doreasca sa urmareasca programul nostru.

Cum alegeti furnizorii? Cum gasiti companiile interesate?

Initial am ales magazine cu produse handmade si produse organice, am incercat sa fim cat mai la curent cu ce este “cool” in online, sa se potriveasca targetului nostru. Acum avem o gama larga de produse si pot spune ca acoperim aproape toate categoriile. Suntem in permanenta cautare de furnizori noi si produse frumoase. Un avantaj in a te implica in proiect ca furnizor este ca oferim o metoda de a ajuta un O.N.G. fara a trebui sa iti ocupi prea mult timp, sa faci voluntariat sau sa te duci sa plantezi copaci.

Cum ati ales organizatiile care primesc donatii?

Am dorit sa acoperim toate cauzele (n.n. social, arte-cultura, mediu, protectia animalelor, educatie-cercetare, minoritati, sanatate) si sa avem minim cinci O.N.G.-uri in fiecare cauza. Ne-am folosit tot de mediul online pentru a-i aborda, cat si de site-urile specializate de tipul AdoptaUnONG.ro, FDSC.ro, responsabilitatesociala.ro, etc. Foarte multe organizatii au fost incantate inca de la inceput pentru ca li s-a oferit o metoda alternativa de a obtine finantari.

Ce fel de produse aveti?

Pe site poti gasi aproximativ 2.000 de produse, accesorii handmade, cosmetice organice si neorganice, jucarii, imbracaminte, obiecte pentru timp liber – am facut o selectie din tot ce se vinde in mod normal foarte bine pe online. Avem si carti, muzica…la un moment dat aveam si bijuterii cu diamante, adica o paleta foarte larga de produse.

In mod special, ne-am concentrat atentia in a aduce produse din atelierele lucrative ale fundatiilor, produse pictate manual, ceramica, felicitari deosebite – toate cu 100% donatie catre ONG-ul beneficiar. La aceste ateliere lucreaza in general beneficiari care provin din medii defavorizate si voluntari ai asociatiei, care imbina acest exercitiu de creativitate cu o activitate economica.

Ce se vinde cel mai bine?

Depinde de perioada. La inceput se vindeau foarte bine accesoriile handmade, apoi am avut o perioada in care vindeam multe genti. Primavara incerci sa-ti reinnoiesti garderoba, accesoriile, in timp ce de Craciun tinzi sa cumperi jucarii si seturi cadou.

Oamenii mai sunt dispusi sa cumpere pentru a dona in plina criza?

Da, cam pana prin vara 2009 am avut o perioada foarte buna si mai apoi in toamna au fost trei luni in care se cumpara in mod traditional. Noi am ignorat criza si am adaugat produse frumoase pe tot parcursul proiectului, am mentinut informatiile la zi pe blog si Facebook si o legatura stransa cu oamenii care cumpara de la noi.

Ce fel de oameni doneaza si ce fel de oameni cumpara?

Furnizorii sunt oameni care inteleg destul de bine conceptul de responsabilitate sociala si ca, oricat de mica ar fi firma, te poti implica intr-un fel. Daca esti firma sau persoana fizica autorizata poti vinde si sa donezi un procent si exista si optiunea ca persoanele fizice sa puna in vanzare un produs nou, urmand ca 100% din banii obtinuti sa fie donati.

Cumparatorii inteleg la randul lor conceptul proiectului. Le plac produsele, dar si faptul ca atunci cand cumpara fac o donatie.

Ce satisfactii iti aduce un asemenea job la finalul zilei? Practic faci P.R. pentru o cauza nobila.

Sincera sa fiu, am gasit un mix bun intre voluntariatul cu care eram obisnuita si partea profesionala. Stiu cum sa-i abordez pe voluntarii mei astfel incat sa aiba si ei satisfactii. Ma incanta foarte mult ca imi dau seama cum am inceput proiectul – de la o idee simpla – si unde am ajuns.

Avem unde creste. Pregatim si surprize din primavara, asa ca fiti cu ochii pe noi.

Published
Categorized as It&C