V-ati intrebat vreodata de ce continuati sa luati masa la restaurantele de tip fast-food cu toate ca sunteti constient ca acest lucru va afecteaza sanatatea si ca aceste mese au un aport de vitamine, proteine si minerale foarte apropiat de zero? Sau de ce v-a relaxat intotdeauna atmosfera din restaurantele ce servesc mancare de tip fast-food? In prima instanta, explicatia ar putea fi una foarte simpla tradusa prin ideea ca mergem la fast-food atunci cand ne e foame, exista o dorinta foarte mare de relaxare, iar gustul, aparent foarte savuros, este hotarator. Si mirosul contribuie asupra influentei manifestate asupra comportamentului consumatorilor, insa mai exista un element care influenteaza intr-un mod indirect, ce actioneaza la nivelul subconstientului. In cadrul vizitelor la restaurantele fast-food, din “manipularea” consumatorilor fac parte si… culorile.

In ultimii ani, companiile din industria fast-food au suferit grele lovituri de imagine in urma scandalurilor in care au fost implicate. Diferite documentare si studii au scos la iveala tristul adevar conform caruia mancarea consumata la restaurantele fast-food nu numai ca nu aduc absolut niciun aport, dar afecteaza sanatatea intr-un sens uneori ireversibil. Acestor probleme li s-au alaturat si acuzatiile conform carora animalele crescute de catre marile companii din domeniu sunt tinute in conditii total inadecvate, iar cresterea le este influentata prin diferite metode artificiale. In fata acestor grave lovituri de imagine, companiile au fost nevoite sa ia atitudine. In acest sens, departamentele de marketing au ales sa actioneze si asupra subconstientului consumatorilor, in acelasi fel in care actioneaza si mesajele subliminale.

Studiile au aratat ca fiecare culoare transmite un mesaj oamenilor si le poate influenta comportamentul intr-un mod total nedepistabil. Astfel, conform cercetatorilor, culoarea albastra este una dintre cele mai relaxante culori ce actioneaza direct asupra sistemului nervos autonom, inspirand calm, claritate, control mental, creativitate, speranta si incredere. Acum, ganditi-va de cate ori ati vazut aceasta culoare in restaurantele amintite? Acest lucru se datoreaza faptului ca albastru reduce pofta de mancare, spre deosebire de culorilorile rosu si galben care o cresc considerabil. Acum, haideti sa ne gandim ce restaurante fast-food folosesc aceste culori pentru decor si, mai ales, pentru sigla si publicitate.

Culoarea galbena este cea mai calda si luminoasa culoare, avand, printre altele, capacitatea de a ajuta oamenii sa memoreze mai bine. Culoarea rosie este responsabila, printre altele, de cresterea poftei de mancare si de a trezi dorinta de aventura si risc (cazino-urile sunt decorate in mod predominant in aceasta culoare). Departamentele de marketing care au luat hotararea de a folosi aceasta culoare nu au facut-o la intamplare. Alaturi de imagini cu oameni care zambesc si afiseaza o atitudine dominata de bucurie si lipsa grijilor, aceasta combinatie de culori influenteaza foarte eficient   subconstientul clientilor.

In momentul in care au fost acuzati ca produc hrana ce afecteaza sanatatea consumatorilor, marile companii au apelat la o alta culoare. Verdele este o culoare care denota relaxare si este asociata cu  fructele si legumele crude, alimente cu un foarte mare aport de  vitamine. In asociere cu imagini in care sunt prezentati sportivi sau oameni practicand diferite sporturi, aceasta imagine lupta impotriva conceptiei ca mancarea fast-food este o mancare bazata pe ingrediente conservate si artificiale.