Motorul Volkswagen 1.4 TSI a fost desemnat si pentru anul 2012 cel mai bun motor cu o cilindree cuprinsa intre 1-1.4 litri. Agregatul pe benzina supraalimentat cu o cilindree de doar 1390 cc combina supraalimentarea clasica cu turbina antrenata de gazele de evacuare si turbina antrenata de un compresor mecanic, o solutie tehnologica care duce la eliminarea lagului.

Nu este o surpriza ca si anul acesta 1.4 TSI castiga acest premiu, acest motor fiind nominalizat la nivel mondial cel mai bun motor de aceasta capacitate inca din anul 2006. In plus, in 2009 a fost desemnat cel mai ecologic motor de aceasta putere, iar in 2009 si 2010 a primit titlul suprem de cel mai bun motor din industria auto mondiala. Succesul din acest an consimte, daca mai era nevoie, ca 1.4 TSI este cel mai bun motor din toate timpurile. Parerile juratilor nu au fost impartite in aceasta privinta, agregatul supraalimentat al celor de la Volkswagen primind acest titlu fara nicio urma de indoiala. Tehnologia twincharge brevetata de nemti imbina eficienta motorizarilor supraalimentate cu trendul downsizing. Pana in 2006 niciun constructor nu visa la un motor de 1.4 litri care sa dezvolte 160 cp, asta indeplinind toate rigorile economiei de carburant si a fiabilitatii. Teoretic, motorul ar putea dezvolta pana la 185 de cp, insa, dupa prima varianta de 170 cp din 2006, s-a ales limitarea acestuia la 157 cp.

De ce este atat de special motorasul 1.4 TSI? Simplu spus, acesta este caracterizat prin performante exceptionale si rafinament, consum de benzina redusa si emisii de CO2 mai mult decat verzi. Puterea maxima este atinsa la doar 5800 rpm iar cuplul motor maxim de 240 Nm este atins inca de la 1500 rpm. In functie de modelul la care este conectat acest motor, consumul mediu mixt este situat intre 5.5 l/100km si 6.5 l/100 km. Este absolut fenomenal atunci cand agregatul 1.4 TSI este angrenat la transmisia DSG, caracterul dinamic fiind chiar mai bun decat al unui model similar cu motor de 2 litri aspirat. Cuplul motor maxim, resimtit inca de la turatii joasa si pastrat pe o plaja larga de turatii, face ca viata la bordul unui model propulsat de motorasul de 1.4 litri sa fie un deliciu surprinzator.

Motorul 1.4 TSI este folosit la propulsarea unei game diversificate de modele VAG. De la micutul si sportivul Polo, pana la Passat, Sharan si multe alte modele Audi, Skoda si Seat. Putine propulsoare actuale sunt folosite pe atat de multe modele, 1.4 TSI fiind nu doar un motor folosit pe scara larga, dar si extrem de fiabil si versatil. Daca doriti sa beneficiati de un asemenea propulsor, trebuie sa stiti ca cel mai convenabil model care poarta mandru titulatura 1.4 TSI este Volkswagen Golf, un model second hand putand fi achizitionat chiar si la un pret de sub 10 mii euro. Cand veti conduce un model propulsat de motorasul asta mic sa nu uitati ca aveti onoarea de a stoarce de resurse cel mai bun motor din lume.

Nu e de mirare de ce 1.4 TSI este preferatul criticilor din industria auto, pe langa varianta de 160 cp fiind disponibile inca doua variante, 122 cp, respectiv 140 cp. Totusi, exista si o varianta mai potenta, Volkswagen Polo 1.4 TSI de 180 cp. Adulat de critici, iubit de posesori pentru consumul mic si puterea mare, motorul de 1.4 supraalimentat al celor de la Volkswagen va ramane pentru o buna perioada de timp cel mai bun motor din lume.