Cu un nume ales cam in graba, noua Skoda Rapid este prezentata de oficialii din Mlada Boleslav cu primele date tehnice oficiale. Asa cum ne-am asteptat, platforma tehnica a noului hatchback este impartita cu cea a Seatului Toledo. Ca dimensiuni, noul Rapid al cehilor se plaseaza intre Fabia si Octavia.
Din punct de vedere al designului, se remarca cateva elemente noi preluate de la familia Volkswagen, insa limbajul designului Rapid va impune noul trend Skoda. Avand o gama diversificata de modele si acoperind toate nisele autovehiculelor de masa, Skoda preconizeaza o crestere a vanzarilor de la 880.000 unitati in 2011 pana la 1 milion si jumatate peste sase ani. Avand asemenea ambitii, era evident ca un nou model hatchback trebuia sa-si faca aparitia. Si cand ne gandim ca segmentul din care face parte Skoda Rapid reuseste sa acapareze circa 36% din clientela mondiala, modelul cehilor tinteste sus de tot. O mare parte din clienti vor fi atrasi si de dotarile de baza, acestea incluzand sase aibaguri, ABS si ESP.
Noua Skoda Rapid se aseamana cu Octavia anului 1996, cu o lungime de 4480 mm si o latime de 1940 mm fiind una dintre cele mai mari compacte din clasa A. Designul clasic de notchback a dus la un spate foarte bine proportionat si un portbagaj cu un volum util de 550 litri, cifra impresionanta pentru aceasta gama. Platforma tehnica preia multe elemente de la Polo, insa sasiul modular a fost modificat pentru a oferi un ampartament de 2.6 m, fapt care duce la un spatiu interior pentru pasagerii din spate ideal. In plus, cu o greutate de 1140 kg, Rapid este mai usor decat prima varianta Octavia cu 150 kg.
Modelul de baza va fi Skoda Rapid 1.2 HTP. Din pacate, propulsorul in trei cilindri nu beneficiaza de supraalimentare, fapt care duce la dezvoltarea unei puteri de 75 cp si a unui cuplu modest de 112 Nm. Din punct de vedere dinamic, aceste cifre se traduc intr-o acceleratie de la 0-100 km/h in aproape 14 secunde si o viteza maxima de 171 km/h. Skoda Rapid 1.2 TSI vine cu un plus de putere, cei 86 cp si cuplul maxim de 160 Nm reusind sa imprime acestui model o dinamica corecta pentru o compacta. Cu o plaja de cuplu cuprinsa intre 1500 rpm- 3500 rpm, pe parcursul careia cuplu se pastreaza la valoarea maxima, acceleratia dureaza 11.8 secunde, iar viteza maxima este de 183 km/h.
Este disponibila si o varianta 1.2 TSI mai nervoasa, cu 105 cp si 175 Nm, aceasta reuseste sa faca din Skoda Rapid o masina de familie ieftina care se simte minunat si, in mare parte si transmisiei manuale cu sase rapoarte, o viteza maxima de 195 km/h, in timp ce prima suta de km/h este atinsa in 10.3 secunde. Totusi, cel mai potent Rapid va fi cel propulsat de magnificul 1.4 TSI de 122 cp si 2000 Nm. Acest propulsor supraalimentat face casa buna cu DSG-ul cu sapte viteze, reusind sa prinda suta in 9.5 secunde si sa atinga o viteza maxima de 206 km/h, capacitati dinamice completate de un consum mediu mixt de doar 5.8 l/100km. Asta da Skoda benzinara!
Noua Skoda Rapid include si doua motorizari pe motorina, o versiune 1.6 TDI de 90 cp si 230 Nm, respectiv 1.6 TDI de 105 cp si 250 Nm. Ambele motorizari coboara consumul mediu mixt sub 4.5 l/100 km, in timp ce in afara orasului consumul va cobora sub 4 litri. Desi ambele versiuni obtin un consum de carburant foarte mic, se preconizeaza aparitia unei fratior pentru Bluemotion. Skoda Rapid GreenLine va veni cu un sistem integrat start/stop si alte gaselnite pentru coborarea consumul mediu mixt sub 4 l/100 km. Din pacate, facand parte din familia Volkswagen, noua Skoda Rapid va avea un pret de pornire pe masura, situat in jurul a 11.000 euro. Pentru banii astia produsul ceh va oferi mult rafinament, spatiu interior ideal si un consum redus de carburant, insa dotari spartane. Din pacate, variantele dotate 1.4 TSI si 1.6 TDI vor sari cu mult de 15.000 euro .