Va spuneam zilele trecute ca am de gand sa particip la Webstock , cea mai importanta conferința dedicata mediului online. Ei bine, asta am și facut. Pe 30 septembrie, mi-am eliberat agenda și m-am prezentat la Hotelul JW Marriott, din București.

Odata ajunsa mi-am ridicat badge-ul și programul acestui eveniment care mi-a impartașit poveștile de succes ale oamenilor pe care ii admiram, dar și strategiile lor de comunicare in social media.

Conferința Webstock a fost structurata in doua parți, respectiv cea de ”My Story” și cea de ”The Present is Visual”. In prima parte a zilei, am facut cunoștința cu Alexandru Tomescu (violonist), Marian Godina (polițist), Paula Herlo (jurnalist), Sorin Onișor (fotograf), Howard Dell (actor, atlet, autor, om minune). Aceștia și-au prezentat fiecare povestea de succes și am sa-ncerc sa subliniez principalele lucruri pe care le-am reținut de la aceștia.

Implicarea in orice deprinzi este cheia catre succes.

E o fraza pe care a spus-o, poate, cu alte cuvinte Alexandru Tomescu, și cu care am rezonat mulți. Intr-adevar, aceasta pare a fi calea spre succes. Imi dau seama și din rezultatele acestui blog ca de fiecare data cand ii aloc mai mult timp și daruire, ne strangem mai mulți la povești, aici. Așadar, sper sa reușesc sa ma implic mai mult pe viitor.

Sorin Onișor

Un alt speaker care susține aceasta idee și care m-a impresionat prin elocința cu care a vorbit, dar și cu pasiunea cu care iși face meseria, este Sorin Onișor. Las aici aceasta imagine și va invit cu drag sa-l cautați pe rețelele de socializare, caci știu ca are multe lucruri frumoase de aratat.

Paula Herlo

Paula Herlo a vorbit și ea cu emoție despre campaniile umanitare in care s-a implicat și pentru care a fost nevoita sa-și poarte copilul (mic de ani) prin hoteluri, doar ca sa-i poata spune ”noapte buna”. Probabil ca și asta spune ceva despre importanța implicarii in ceea ce faci, daca e sa ne gandim ca emisiunea ”Romania, te iubesc”, a carei producatoare este, se bucura de atat succes.

Howard Dell a vorbit cu atata pasiune despre viața lui incat m-am simțit prost numai la gandul ca am ore și zile in care nu fac nimic. Omul asta este un invingator, și credeți-ma cand spun ca obstacolele lui n-au fost puține. Este actor, atlet, autor, și nu in ultimul rand este un om de la care ai ce-nvața. Determinare, pasiune, incredere in forțele proprii, curaj, indarjire, și un strop de nebunie cred ca sunt ingredientele pe care cred ca le-a pus Dumnezeu in acest om.

Partea a doua a zilei a fost structurata in trei micro-conferințe, intre care, din pacate, a trebuit sa alegem. ”How to grow your blog”, ”how to vlog”, ”lessons of inovation” și ”Online communication trends” sunt sesiunile la care n-am ajuns, insa pe care am avut ocazia sa le vad aici, online.

Am ajuns, insa, la sesiunea moderata de Cristian Florea, ce i-a avut drept vorbitori pe guru Instagramului – respectiv, Robert Katai, pe Adrian Niculescu de la Mushbloom și pe Andrei Canda de la iSense Solutions. Oamenii aștia au vorbit in cadrul sesiunii new social media. De la ei am aflat / invațat dupa cum urmeaza!

Snapchat-ul este o aplicație pe care o folosesc mai degraba adolescenții.

Recunosc, am cont, dar nu folosesc prea des Snapchat-ul. Efectiv, nu-i ințeleg sensul in mijlocul atator alte rețele de socializare. Asta spunea și studiul facut de ei, care arata ca brandurile nu prea exista pe acea rețea de socializare. Iar daca e sa dau cifre ar trebui sa spun ca 31% dintre tinerii intre 18-24 știu de aceasta aplicație, insa ca doar 57% dintre acest procent o folosesc zilnic. Cate minute se petrec pe zi pe aceasta aplicație? Doar 28. In timp ce pe Facebook, media este de 118 minute, iar pe Instagram de 43 de minute. Așteptam, așadar, sa vedem daca aceasta aplicație va prinde și la un public adult și daca brandurile vor vedea Snapchat ca o modalitate de promovare a produselor lor.

Robert Katai a vorbit despre Instagram și a incercat sa categoriseasca utilizatorii acestei rețele. El i-a imparțit in cei prefesioniști, bloggeri, cei de strada, calatori, de lifestyle, de beauty, vedete și cei generaliști, care posteaza despre orice.

Adrian Niculescu a vorbit despre Linkedin și a incercat sa o faca mai prietenoasa in ochii noștri. Ei bine, eu o urasc in continuare, dar i-am apreciat ardoarea cu care a vorbit despre cariera lui profesionala. Este un om de la care ai ce-nvața și care ți-ar da o mana de ajutor daca l-ai contacta.

Ultima sesiune la care am participat la Webstock a fost cea moderata de simpaticul Chinezu, care i-a invitat pe Alexandru Negrea, Alina Cinciulescu de la Avon, Oana Nastase de la V8 Interactive, Mirabela Dinu, de la Bitdefender, Vica Schipor, tot de la Bitdefender, și pe Adina Militaru de la Tribal Worldwide sa ne vorbeasca. Oamenii aștia au tratat ”new ideas for marketers”. Un subiect stufos, care mi-a adus mie un plus serios de informații. Dar despre ce s-a discutat aici aș vrea sa tratez intr-un articol viitor, caci aș vrea ca ideile sa fie ceva mai concentrate.

Ulterior, am participat la Gala Webstock Awards, unde am avut ocazia sa mai aflu cateva proiecte de succes din online. Una peste alta, participarea la aceasta Webstock a fost una extrem de utila și sper sa nu le ratez nici pe urmatoarele conferințe, caci am invațat multe lucruri pe care vreau sa le aplic chiar aici, pe blog.