5 pasi pentru crearea unui site web de comert electronic B2B prietenos cu clientii

Cand dezvoltati un site web de comert electronic pentru a vinde produse catre alte companii (B2B), obiectivul dvs. nu ar trebui sa fie atat de diferit de cel al unei persoane care construieste un site de comert electronic pentru a vinde consumatorilor (B2C). Unul dintre cele mai importante aspecte ale comertului electronic B2B este de a ajuta utilizatorii sa gaseasca ceea ce cauta cu un efort minim.

Daca doriti sa vindeti produsele dvs. consumatorilor B2B online, iata cei 8 pasi de urmat atunci cand va construiti site-ul web de comert electronic B2B.

Pasul 1: Dezvoltati persoane de utilizator

Persoanele utilizatorilor sunt clienti fictivi care reprezinta persoanele care cel mai probabil iti vor cumpara produsul. Pentru a va ajuta sa identificati si sa clasificati persoanele, puneti-va intrebari precum:

Cum ajuta produsul clientul? Cum aduce produsul valoare adaugata?

Care este bugetul clientului? Cauta o solutie ieftina sau sunt dispusi sa cumpere o solutie excelenta indiferent de pret?

Are clientul o intelegere a ceea ce face produsul excelent? Pot aprecia adevarata sa valoare?

Clientul foloseste produse similare sau produsul dvs. ofera ceva nou?

Ce fel de preconceptii are clientul?

Ce caracteristici ale produsului il intereseaza cel mai mult pe client? Exista ceva in special despre produs care le place? Exista ceva la care tind sa nu le pese?

Ce stie clientul pentru a obtine cea mai mare valoare din produs sau cum sa-i ofere o viata mai lunga?

Retineti, clientii din diferite industrii pot avea propriul set de nevoi, iar site-ul dvs. web trebuie sa functioneze la fel de bine pentru toata lumea.

Pasul 2: organizati-va paginile de produse

Multe site-uri web de comert electronic B2B au pagini de produse aglomerate si confuze. O abundenta de configuratii, nume de produse obscure si lipsa unor categorii clare pot face ca navigarea pe un site web sa fie inutila complicata. Este crucial ca produsele dvs. sa fie bine organizate, ceea ce inseamna:

Asigurarea faptului ca un produs este un obiect real, nu ceva abstract sau foarte personalizabil

Precizand in mod clar ce face produsul si cum difera de celelalte produse

Gruparea produselor in categorii

Gruparea produselor in functie de alte criterii relevante: aplicatii, industrii etc.

Unul dintre cele mai importante aspecte ale comertului electronic B2B este de a ajuta utilizatorii sa gaseasca ceea ce cauta cu un efort minim. Este important sa intelegeti diferitele tipuri de clienti si cum gandesc acestia, astfel incat site-ul dvs. web sa fie adaptat procesului lor de gandire. Cumparatorii nu ar trebui sa isi schimbe procesul de gandire pentru a face o achizitie.

Pasul 3: alegeti formatul de prezentare a produsului

Exista doua tipuri de formate de prezentare a produselor predominante pe site-urile de comert electronic B2B. Primul format este modelul clasic de comert electronic, care include o fotografie a produsului, pretul, butonul de cumparare si descrierea produsului. Al doilea tip de format este o pagina de destinatie a produsului care contine o redactare puternica si tipuri variate de continut (de exemplu, videoclipuri si fotografii de inalta calitate). In al doilea caz, achizitia se efectueaza separat pe o alta pagina.

Este important sa alegeti formatul de prezentare la inceputul procesului, deoarece acest lucru va influenta structura magazinului dvs. online. Alegerea pe care o faceti trebuie sa se bazeze pe ipotezele pe care le-ati facut cu privire la utilizatori si nevoile acestora.

De exemplu, daca persoana care face o achizitie nu intelege produsul, dar este motivata sa petreaca timp trecand peste caracteristicile sale, modelul paginii de destinatie se poate dovedi extrem de avantajos. Acest tip de utilizator trebuie sa se simta pregatit inainte de a lua o decizie definitiva de cumparare. Cu toate acestea, este demn de remarcat faptul ca este dificil de prezentat un numar mare de produse diferite cu modelul de prezentare.

Pe de alta parte, daca asteptarile utilizatorului sunt mai tranzactionale, formatul clasic de prezentare le face mai usor sa compare produsele din magazinul dvs. sau intre mai multe magazine din aceeasi nisa.

Pasul 4: incepeti sa creati continut convingator

Dupa ce ati stabilit cum ar trebui prezentate produsele dvs., ar trebui sa creati in continuare continutul pentru paginile de produse. Ganditi-va la redactare, fotografii, descrieri tematice, tabele, fise tehnice, puncte de vanzare si videoclipuri pentru fiecare produs . Dupa ce ati parcurs acest proces pentru trei sau patru produse, veti intelege ce tipuri de continut vor fi cele mai eficiente. Veti utiliza apoi aceste informatii pentru a conceptualiza alte pagini; acest lucru va va ajuta, de asemenea, sa determinati daca ar trebui sa modificati formatul paginii produsului.

Pasul 5: dezvoltati povestirea pentru paginile de destinatie

Paginile de destinatie stimuleaza SEO-ul unui site web si directioneaza clientii catre produsele de care au nevoie. Indiferent daca o pagina de destinatie este dedicata unui anumit tip de utilizare, sectorului industrial sau este solutia la problema unui client, este o parte importanta a procesului de dezvoltare a site-ului web de comert electronic.

Mai intai descrieti strategia de continut pentru cateva exemple de pagini. Acordati o atentie speciala ordinii in care evidentiati beneficiile produsului; ia in considerare si imaginile pe care vrei sa le folosesti. (O imagine vizuala poate fi o marturie a videoclipului clientului.) Pe masura ce lucrati la continut pentru paginile de destinatie, puteti obtine claritate in ceea ce priveste paginile de produs si cum sa le imbunatatiti.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *